Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt - Tagasiside 22.02.24
From: "Kapanen, Matti" <[email-masked]>
To: Triinu Mänd <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Thu, 22 Feb 2024 12:13:34 +0200

Tere

Allkirjastatud konteiner on lisatud samale lingile.

Lingi sisu peaks selline olema.

Projekt on alla laetav järgnevalt lingilt:
<https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard
-weiss_com/Eo5cpHScviNEq-6CphIRTyABI4bH9gBv3OJw82Zm36VbPQ?e=eREjRV>
https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard-
weiss_com/Eo5cpHScviNEq-6CphIRTyABI4bH9gBv3OJw82Zm36VbPQ?e=eREjRV

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Matti Kapanen

Vesse 8, 11415 Tallinn

Tel. +372 5854 5446

[email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee> http://www.leonhard-weiss.ee

From: Triinu Mänd <[email-masked]>
Sent: neljapäev, 22. veebruar 2024 10:53
To: Kapanen, Matti <[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
Tagasiside 22.02.24

Tere

Sain just asutusesiseselt positiivse sõnumi – asendiplaanid ja profiil on
üle vaadatud ja sobivad.

Palun kogu projekt pakkida kokku allkirjastatud digikonteineriks ja saata
kooskõlastuse eesmärgil meile. Palun panna koopia ka aadressile
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Mina paneksin EHR-i keskkonda uuesti materjalid kui kooskõlastus meie
poolt on väljastatud – siis on kindel, et tagasi lükkamist enam sealt ei
tule. Kindlasti panna EHR-i ka riigitee maaüksuste osas IKÕ plaanid.

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kapanen, Matti <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 22, 2024 8:51 AM
To: Triinu Mänd <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
Tagasiside 21.02.24

Tere

Igaks-juhuks täpsustan.

Olete EHRi kaudu edastanud need samad märkused. Kas oleme ühel arusaamal,
et kooskõlastame projekti EHRi väliselt ja siis laen õiged joonised EHRi
või siiski pidin ma täiendatud joonised laadima EHRi, et te saaksite EHRi
kaudu kooskõlastada?

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Matti Kapanen

Vesse 8, 11415 Tallinn

Tel. +372 5854 5446

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee> http://www.leonhard-weiss.ee

From: Kapanen, Matti
Sent: kolmapäev, 21. veebruar 2024 13:12
To: 'Triinu Mänd' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: 'Tiit Harjak' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
Tagasiside 21.02.24

Tere

Korrigeerin ennast. Tegu oli nagu te mainisite siiski sademevee
torustikuga mitte drenaaziga.

Profiilil kirjed parandatud.

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Matti Kapanen

Vesse 8, 11415 Tallinn

Tel. +372 5854 5446

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee> http://www.leonhard-weiss.ee

From: Kapanen, Matti
Sent: kolmapäev, 21. veebruar 2024 13:05
To: 'Triinu Mänd' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
Tagasiside 21.02.24

Tere

Lisasin drenaazi trassi joonistele. Puudu oli selle sama teostuse pealt ka
ristumine K8 ja K9 vahel. Kaabli trassi asukoht ei muutunud.

Uuendasin failid ka eelnevalt saadetud lingil. Sealt saab ka dwg formaadis
joonise, kuna selle faili maht on liiga suur, et meiliga edastada.

Kasutusõiguse ala plaanid laadin EHRi ülesse kui saan laadida EHRi
Transpordiametiga kooskõlastatud versiooni.

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Matti Kapanen

Vesse 8, 11415 Tallinn

Tel. +372 5854 5446

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee> http://www.leonhard-weiss.ee

From: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: kolmapäev, 21. veebruar 2024 12:36
To: Kapanen, Matti < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
Tagasiside 21.02.24

Tere

Tutvusime Teie poolt edastatud materjalidega ning märgime, et riigiteede
nr 11607 ja 11608 ringristmiku piirkonnas kaevikute K7 ja K8 vahel (veidi
enne kaevikut K8) ristub projekteeritud kaabelliin riigitee all välja
ehitatud sademevee torustikuga, mida Teie joonistel kujutatud ei ole.

Edastame Teile sademeveetorustiku teostusjoonise (manuses) ning palume
riigitee alune sademeveetoru näidata nii asendiplaanijoonisel kui ka
pikiprofiilil.

Selgitame, et antud juhul kooskõlastamises kontrollime kasutusõiguse ala
plaanidel eelkõige kas ala ja tehnovõrgu paiknemine vastavad projektile.
Hilisemad lepingu sõlmimise eelsed kasutusõiguse ala plaanide
vormistuslikud muudatused riigitee maaüksustel ei mõjuta meie hinnangul
enam ehitusloa menetlust. Tulenevalt eeltoodust lisada EHR-i keskkonnas
taotluste materjalide hulka riigitee maaüksuste osas kasutusõiguse ala
plaanid.

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kapanen, Matti < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, January 30, 2024 8:39 AM
To: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked];
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt

Tere

Lisasin teie märkustele rohelisega meie vastused:

Lisatud on ka isikliku kasutusõiguse plaanid. Teen ettepaneku, et neid
EHRi mitte laadida vaid jätta need EHRi välise kooskõlastamise mahtu, kuna
tõenäoliselt venib nende vormistamisega seotud küsimuste lahendamine
pikalt.

Palun ka võimalusel projekt läbi vaadata eelisjärjekorras. Oleme seda
projekti juba Transpordiametiga kooskõlastanud pool aastat ning oleme
selle tõttu ka ületanud kõik enda tähtajad.

Parandatud projekt on alla laetav järgnevalt lingilt:
<https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard
-weiss_com/Eo5cpHScviNEq-6CphIRTyABI4bH9gBv3OJw82Zm36VbPQ?e=eREjRV>
https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard-
weiss_com/Eo5cpHScviNEq-6CphIRTyABI4bH9gBv3OJw82Zm36VbPQ?e=eREjRV

Märkused/Vastused:

2.         Projekti koostamisel ei ole aluseks võetud käesolevaks ajaks
välja ehitatud riigiteede lahendusi (kuna need osaliselt geoaluselt
puuduvad). Muuhulgas ei ole avatud kaevikute asukohavalikul arvestatud
välja ehitatud katteid ning osaliselt paiknevad avatud kaevikud
sobimatutes asukohtades (Nõuete kohane kaugus teerajatistest pole
tagatud). Tulenevalt eeltoodust vajab trassivaliku aluseks olev
geodeetiline alusplaan uuendamist. Lisan manusesse Transpordiameti objekti
katete teostusjoonise, mida saab vast osaliselt kasutada. – Geoalus on
uuendatud ja peaks olema paralleelselt selle kirjaga olema ka
kooskõlastamisel Transpordiameti käes.

3.         Projekti seletuskirjas kirjeldada kaabelliini rajamise
ehituslahendust ja tuua välja kaabelliini vähim paigaldussügavus,
kaitsetoru nõuded. – Seletuskirjas on peatükk „3.1. Kaabelliinide paigutus
ja üldine kirjeldus“

4.         Asendiplaani joonisel näidata avatud kaevikute kaugused (sh
puurimiskaevikute) kaugused tee-elementidest. Avatud kaevikud (sh
puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0
m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes
oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva vähim kaugus kraavi
välisnõlvast on 1,0 m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb arvestada
tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus vs
teadmata geoloogiliste kihtide osas varisemisnurk 1:1). Näiteks vajavad
kindlasti korrigeerimist kaevikud K8, K9 ja K10: - Muudetud kaeviste K8,K9
ja K10 asukohad. K7-K8 vahel on muudetud trassi asukohta. Nüüd jääb
Narva-mnt piirkonnas TRAM valduses olevatele kinnistutele ainult K8
kaevis. K8 liigutatud teie poolt näidatud kohta.

6.         Muhvimist sisaldava kaeviku osas paluks esitada ka muhvide
paiknemine ja nende vahekaugused (seda on vaja ka IKÕ vormistamisel).
Selle kaeviku ristlõike joonis tuleks samuti lisada. – Muhvikaevise
ristlõige on asendiplaani jooniste kirjanurgas ja lisatud projektile ka
eraldi kaeviste ristlõike tüüpjoonised.

7.         Projekti materjalidele lisada Nõuete lisale 6 vastavad isikliku
kasutusõiguse ala plaanid.  Seletuskirja lisada vastav lõik: Tehnovõrgu
riigiteealusele maale paigaldamise korral peab tehnovõrgu omanik enne
projekti realiseerima asumist esitama Transpordiametile vormikohase
taotluse koos projektis kooskõlastatud asukoha-skeemiga tehnovõrgu
paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks (vorm saadaval
Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks riigitee alusel
maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku liiklusväliste tööde loa
väljastamiseks. – Seletuskirja lisatud peatükk  „6. Transpordiameti
tingimused projektile ja ehitustöödele“. Lisatud IKÕ plaanid

Infoks lisan ka selle, et laen projekti parallelselt ülesse ka EHRi, et
omavalitsused saaksid projekti edasi menetleda. Kirjutan Transpordiameti
märkustele EHRis vastuseks, et kooskõlastamisprotsess käib EHRi väliselt.

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Matti Kapanen

Vesse 8, 11415 Tallinn

Tel. +372 5854 5446

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee> http://www.leonhard-weiss.ee

From: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 18. detsember 2023 09:02
To: Kapanen, Matti < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
Tagasiside 18.12.2023

Tere

Oma 05.12.2023 kirjaga nr 7.1-2/23/18190-4 viitasime, et kaevikute K8, K9
ja K10 asukohad ei olnud sobivad ja vajasid muutmist ning uut sobivat
asukohta lähtuvalt välja ehitatud katete teostusest.

Viimases kirjas olete soovinud tagasiside, kas uued kaevikute asukohad on
sobivad.

Kaevikute K8 ja K10 asukohad on nüüd esialgsel hinnangul sobivad, kuid K9
osas olete oma e-kirjas märkinud „K9 – Liigutatud teie poolt näidatud
asukohta.“

Selgitame, et 05.12.2023 kirjaga ei näidanud me Teile kaeviku K9 soovitud
asukohta vaid viitasime väljavõtetega, et Teie poolt välja pakutud kaeviku
asukoht ei ole sobiv. Käesolevas asukohas tähendaks kaeviku tegemine nii
riigitee, mahasõidu kui kergliiklustee katete taastamist. Meie hinnangul
tuleks kaevikule leida sobivam asukoht, kus näiteks saaks piirduda ainult
kergliiklustee katte taastamisega.

Kokkuvõtvalt on K8 ja K10 asukohad aktsepteeritavad kuid K9 osas tuleb
leida uus sobivam asukoht.

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kapanen, Matti < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, December 5, 2023 2:11 PM
To: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
Tagasiside 05.12.2023_lisainfo

Tere

Kuna peame tegema taas päris palju muudatusi projektile. (katete
taastamine, geoalus ja profiil), siis saadan teile üle vaatamiseks
probleemsed kohad. Palun andke tagasiside, et kas nüüd on sobiv.

Kirjas olevatel piltidel on ainult teostuse kiht. Geoaluse kihi olen
pannud ajutiselt kinni. Dwg joonisel, mille saab lingi pealt alla laadida
on geoalus ka peal.

Projekti parandatud asendiplaani dwg ja pdfid. Saab vajadusel alla laadida
sama lingi pealt, mis ennegi. Muid asju veel parandatud ei ole.

Parandatud projekt on alla laetav järgnevalt lingilt:
<https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard
-weiss_com/EisovVvtZ1pFrnJj7fgVuQ4BjoDCXGb64oVQRxZKC_7Ayg?e=Xga8Sa>
https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard-
weiss_com/EisovVvtZ1pFrnJj7fgVuQ4BjoDCXGb64oVQRxZKC_7Ayg?e=Xga8Sa

K8- Liigutatud kraavist välja ja muudetud trassi asukohta.

K9 – Liigutatud teie poolt näidatud asukohta.

K10 – Liigutatud Transpordiameti maa pealt ära. Liigutatud ka kaabelliini
trassi.

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Matti Kapanen

Vesse 8, 11415 Tallinn

Tel. +372 5854 5446

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee> http://www.leonhard-weiss.ee

From: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 5. detsember 2023 08:17
To: Kapanen, Matti < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
Tagasiside 05.12.2023_lisainfo

Tere veelkord

Unustasin eelmisele kirjale lisada, et eelistame ka ise koostööd
materjalide korrigeerimisel EHR-i väliselt. Sedasi on võimalik
operatiivsemalt suhelda, sest EHR-s on meie jaoks ainult kaks võimalust –
kas kooskõlastame või saadame projekti märkustega lahendamiseks
(vahepealset varianti menetluse niiöelda üleval hoidmiseks ei ole).

Hetkel on EHR-is üleval olevaid menetluse materjale vajalik veel
korrigeerida ehk enne kooskõlastuse väljastamist tuleb materjalid Teil
niikuinii asendada. Minule teadaolevalt ei saa kooskõlastusringil oleval
menetlusel materjale vahetada, seetõttu saadan ma EHR-i menetlused kõigis
meid puudutavates omavalitsustes eelnevas kirjas toodud märkustega
lahendamiseks.

Teen ettepaneku, et kui oleme registriväliselt saanud materjalid
kooskõlastamiseks sobivaks, siis laete need uuesti EHR-i üles ning saame
ka need menetlused ka EHR-is kooskõlastada.

Parimate soovidega

Triinu Mänd

From: Triinu Mänd
Sent: Tuesday, December 5, 2023 8:02 AM
To: 'Kapanen, Matti' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
Tagasiside 05.12.2023

Teie 02.11.2023

Meie 05.12.2023 nr 7.1-2/23/18190-4

Matti Kapanen

LEONHARD WEISS OÜ

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Esitasite 02.11.2023 Transpordiametile kooskõlastamiseks Iru-Viimsi 110 kV
kaabelliinide trassivaliku eelprojekti ning 28.11.2023 peale
telefonivestlust edastasite uuendatud projektimaterjalid ehk LEONHARD
WEISS OÜ töö nr 10539 „Iru-Viimsi 110 kV kaabelliini L8108 ja Iru-Viimsi
alajaamade vahelise sidekaabli eelprojekt“ (edaspidi Projekt).

Projektiga kavandatud tegevused paiknevad riigitee nr 11607 Saha - Loo tee
km 0,810-1,796 ning nr 11608 Vana-Narva maantee km 9,28-9,94 teemaal ja
kaitsevööndis.

Transpordiamet on 15.12.2022 kirjaga nr 7.1-2/22/26404-2 väljastanud
nõuded Iru-Viimsi 110 kV kaabelliini L8108 trassi valikuks ning 15.09.2023
kirjaga nr 7.1-2/23/18190-2 edastanud tagasiside esmasele trassivaliku
eelprojektile.

Tutvunud viimasena ehk 28.11.2023 edastatud materjalidega (seletuskiri,
joonised) märgime, et kaabelliini trassi asukoha kavandamisel ei ole
arvestatud 15.12.2022 ja 15.09.2023 kirjades toodud informatsiooni ja
nõuetega. Arvestades eeltoodut ja koondanud Transpordiameti sisese
tagasiside, ei pea me võimalikuks materjale esitatud kujul kooskõlastada
ning esitame informatsiooni, oma märkused ja ettepanekud Projekti
täiendamiseks riigitee piirides (EhS § 99 lg 3):

1.	Palume projekt viia kooskõlla Transpordiameti juhendis „Nõuded
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded)
sätestatuga.
2.	Projekti koostamisel ei ole aluseks võetud käesolevaks ajaks välja
ehitatud riigiteede lahendusi (kuna need osaliselt geoaluselt puuduvad).
Muuhulgas ei ole avatud kaevikute asukohavalikul arvestatud välja ehitatud
katteid ning osaliselt paiknevad avatud kaevikud sobimatutes asukohtades
(Nõuete kohane kaugus teerajatistest pole tagatud). Tulenevalt eeltoodust
vajab trassivaliku aluseks olev geodeetiline alusplaan uuendamist. Lisan
manusesse Transpordiameti objekti katete teostusjoonise, mida saab vast
osaliselt kasutada.
3.	Projekti seletuskirjas kirjeldada kaabelliini rajamise
ehituslahendust ja tuua välja kaabelliini vähim paigaldussügavus,
kaitsetoru nõuded.
4.	Asendiplaani joonisel näidata avatud kaevikute kaugused (sh
puurimiskaevikute) kaugused tee-elementidest. Avatud kaevikud (sh
puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0
m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes
oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva vähim kaugus kraavi
välisnõlvast on 1,0 m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb arvestada
tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus vs
teadmata geoloogiliste kihtide osas varisemisnurk 1:1). Näiteks vajavad
kindlasti korrigeerimist kaevikud K8, K9 ja K10:
5.

6.	Muhvimist sisaldava kaeviku osas paluks esitada ka muhvide
paiknemine ja nende vahekaugused (seda on vaja ka IKÕ vormistamisel).
Selle kaeviku ristlõike joonis tuleks samuti lisada.
7.	Projekti materjalidele lisada Nõuete lisale 6 vastavad isikliku
kasutusõiguse ala plaanid.  Seletuskirja lisada vastav lõik: Tehnovõrgu
riigiteealusele maale paigaldamise korral peab tehnovõrgu omanik enne
projekti realiseerima asumist esitama Transpordiametile vormikohase
taotluse koos projektis kooskõlastatud asukoha-skeemiga tehnovõrgu
paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks (vorm saadaval
Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks riigitee alusel
maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku liiklusväliste tööde loa
väljastamiseks.

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kapanen, Matti  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Sent: Tuesday, November 28, 2023 11:11 AM
To: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
kooskõlastuse taotlus

Tere

Telefonivestluse jätkuks.

Saadan teile lingi uuendatud projekti joonistega.

Muudatused:

*	Kirjanurgad ja projekti nimi muudetud
*	Katendite taastamise projektile lisatud ülevaateskeem
*	Asendiplaanile lisatud 110 kV kaabli kaitsevöönd
*	Seletuskirja lisatud EHRi menetluse selgitus.

Ma ise pakuks välja variandi, et menetleks kogu selle asja EHRi väliselt
ära, et mitte seda EHRi edasi tagasi laadida. Seal toimetada on üldiselt
väga ebamugav ja minu meelest kaob ära operatiivne ja hea suhtlus. Aga
otsus jääb teie taha ja ma ei taha teie tööd raskemaks teha. Kui nii ei
saa, siis saame ka teile mugavama olukorraga arvestada.

Te mainisite, et olete saanud ainult Viimsi vallalt ja Jõelähme vallalt
kirja EHRist. Peaks tulema veel ka Maardu linna oma. Suhtlen Maardu linna
ametnikega, et saaks ka Maardu linna osa teile edastatud.

Natuke selgitust ka segadusele Jõelähtme valla menetlusega seoses.
Jõelähme vallale laadisime kõigepealt ehitusloa taotluse ülesse, kuid seda
ei võetud menetlusse projekteerimistingimuste puudumise tõttu. Need me
saime Jõelähtme vallalt ja siis laadisime uuesti ülesse uue ehitusloa
taotluse. Seda võite nüüd ka teie menetleda. Enam see ära ei kao.

Parandatud projekt on alla laetav järgnevalt lingilt:
<https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard
-weiss_com/EisovVvtZ1pFrnJj7fgVuQ4BjoDCXGb64oVQRxZKC_7Ayg?e=Xga8Sa>
https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard-
weiss_com/EisovVvtZ1pFrnJj7fgVuQ4BjoDCXGb64oVQRxZKC_7Ayg?e=Xga8Sa

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Matti Kapanen

Vesse 8, 11415 Tallinn

Tel. +372 5854 5446

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee> http://www.leonhard-weiss.ee

From: Kapanen, Matti
Sent: neljapäev, 2. november 2023 11:57
To: 'Triinu Mänd' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; [email-masked]' <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: [email-masked]' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
kooskõlastuse taotlus

Tere

Saadan teile uuesti kooskõlastamiseks Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide
trassivaliku eelprojekti. Lisandunud on katendite taastamise projekt ja
muudatused, mis puudutavad Saha-Loo teed.

Infoks, et olen laadinud projekti ka EHRi ehk tõenäoliselt saate ka sealt
kirju (peaks tulema Jõelähtme vallalt, Maardu linnalt, Viimsi vallalt ja
võimalik, et ka Tallinna linnalt) sellega seoses. Ise eelistaks projekti
kooskõlastada EHRi väliselt, kuna nii on meil kõigil tõenäoliselt mugavam
ja kiirem. Lõpus siis uuendada EHRis joonised, kui projekt on teiega
kooskõlastatud. Aga see on ainult minu eelistus ja võite toimida kuidas
teil endal mugavam.

Parandatud projekt on alla laetav järgnevalt lingilt:
<https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard
-weiss_com/EisovVvtZ1pFrnJj7fgVuQ4BjoDCXGb64oVQRxZKC_7Ayg?e=Xga8Sa>
https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard-
weiss_com/EisovVvtZ1pFrnJj7fgVuQ4BjoDCXGb64oVQRxZKC_7Ayg?e=Xga8Sa

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Matti Kapanen

Vesse 8, 11415 Tallinn

Tel. +372 5854 5446

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee> http://www.leonhard-weiss.ee

From: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: reede, 27. oktoober 2023 15:13
To: Kapanen, Matti < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Luik, Heigo <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Margus Viiklepp <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Meelis Laanpere <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
kooskõlastuse taotlus

Tere

Edastan Transpordiameti seisukoha, et jääme variant nr 2 juurde ja palume
selle versiooniga edasi minna.

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Meelis Laanpere < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, October 27, 2023 11:57 AM
To: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Margus Viiklepp <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
kooskõlastuse taotlus

Tere,

Arutasime Margusega saadetud jooniseid ja loomulikult sobib variant 2 TRAM
seisukohast rohkem, sellega läheks edasi, projekteerija võiks kaaluda
siiski abikaevikute arvu vähendamist, sest kohati tundus neid liiga
tihedalt, aga võib olla seotud ka tehnoloogiaga, eks siis põhjendavad
seda.

Tervitades,

M.

From: Kapanen, Matti < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, October 26, 2023 1:10 PM
To: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Meelis Laanpere <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Margus Viiklepp <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tiit Harjak <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Luik, Heigo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
kooskõlastuse taotlus

Tere

Koosoleku jätkuks saadan teile kahe trassi variandiga asendiplaani
joonise.

Ver 1 – Esialgne (joonisel lilla joon)

Ver 2 – Kergliiklustee poolel (joonisel roheline joon)

110 kV kaabelliin on võimalik rajada nii Ver 1 kui ka Ver 2 järgi.

Ver 2 üheks probleemiks ja põhjuseks, miks me esialgu kergliiklustee alla
enda kaablit ei projekteerinud on kergliiklustee alla projekteeritud
ümbertõstetav sidekaabel (Reaalprojekt töö nr P22006). Täna uurisin selle
sidekaabli kohta nii Telia käest kui ka projekteerija Reaalprojekt OÜ
käest. Tundub, et Saha-Loo tee kergliiklustee all oleva sidekaabli
projekti osa ei ole realiseerunud, kuna ehitamise käigus selgus, et see
sidekaabel ei kuulu Teliale ja selle omanikku ei leitud (sidekaabel on
töös). Ehk lõpuks oli selle ehitaja jätnud sinna kus see esialgu oli.
Probleem on nüüd see, et kuna sidekaablid asuvad reeglina üsna maapinna
lähedal, siis tõenäoliselt on see ehituse ajal jäänud ette tee ehitajale
ja kuna selle omanikku ei leitud, siis ei tea ka omanik selle võimalikust
ümbertõstmisest. Selle tõttu ei ole sidekaabli omanik sinna teinud
teostusmõõdistust peale ehitustööde lõppu ja keegi nüüd enam ei tea, kus
see side tegelikult on.

Teine probleem, mis meil veel võib esineda on see, et Reaalprojekti
sideprojekt on ka kõnealuse sidekaabli kasutusloa dokumentide seas EHRis.
Ehk tekiks EHRis kattuvus kahe rajatise vahel.

Me ise eelistaks siiski Ver 1 selle põhjusega, et elimineerida teadmatus
ehitamise käigus. Kuna me kaevame üsna sügavad kaevud 110 kV kaabelliini
ehitamise mahus, siis paraku võib meile see vana sidekaabel ette jääda.

Küsimused ja märkused:

-           Andke teada, milline trassi variant on teile sobivam, siis
saame projektiga edasi minna ja valmis teha profiili joonised + katendite
taastamise projekti ja saata need teile kooskõlastamiseks;

-           Ver 1 on võimalik nii lahendada, et jääks ainult 3 kaevu
Saha-Loo tee sõidutee osa ääres olevate kraavide sisse + 1 ringi peal olev
kaev;

-           Ver 2 ehitamine oleks ehitajale suuremate riskidega ja
kitsamates oludes;

-           Kaablite ehitamise tehnoloogia on kirjeldatud ka
seletuskirjas.

Projekti saab alla laadida järgnevalt lingilt:
<https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard
-weiss_com/Eo5cpHScviNEq-6CphIRTyABI4bH9gBv3OJw82Zm36VbPQ?e=tdxTq7>
https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard-
weiss_com/Eo5cpHScviNEq-6CphIRTyABI4bH9gBv3OJw82Zm36VbPQ?e=tdxTq7

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Matti Kapanen

Vesse 8, 11415 Tallinn

Tel. +372 5854 5446

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee> http://www.leonhard-weiss.ee

From: Triinu Mänd < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: reede, 15. september 2023 16:46
To: Kapanen, Matti < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
kooskõlastuse taotlus - Tagasiside 15.09.23

Teie 22.08.2023

Meie 15.09.2023 nr 7.1-2/23/18190-2
Matti Kapanen
LEONHARD WEISS OÜ
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Esitasite 22.08.2023 taotluse kooskõlastada LEONHARD WEISS OÜ poolt
koostatud töö nr 10539 „Iru-Viimsi 110 kV kaabelliini L8108 trassi valiku
eelprojekt“ (edaspidi Projekt).

Projektiga kavandatud tegevused paiknevad riigitee nr 11607 Saha - Loo tee
km 0,810-1,796 ning nr 11608 Vana-Narva maantee km 0,00-0,710 teemaal ja
kaitsevööndis.

Transpordiamet on 15.12.2022 kirjaga nr 7.1-2/22/26404-2 väljastanud
nõuded Iru-Viimsi 110 kV kaabelliini L8108 trassi valikuks.

Tutvunud 22.08.2023 edastatud materjalidega (seletuskiri, joonised)
märgime, et kaabelliini trassi asukoha kavandamisel ei ole arvestatud
15.12.2022 kirjaga väljastatud nõuetega. Arvestades eeltoodut ja koondanud
Transpordiameti asutusesisese tagasiside, ei pea me võimalikuks
trassikoridori esitatud kujul kooskõlastada. Toome alljärgnevalt välja
olulisemad puudused trassikoridori asukohavalikul:

1.	Projekti koostamisel ei ole järgitud Transpordiameti juhendis
„Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ sätestatut.
2.	Projekti koostamisel ei ole aluseks võetud käesolevaks ajaks välja
ehitatud riigiteede lahendusi ning riigiteede projektidega kavandatud
perspektiivsed lahendusi. Muuhulgas ei ole avatud kaevikute asukohavalikul
arvestatud välja ehitatud katteid ning osaliselt paiknevad avatud kaevikud
riigitee kraavi perimeetris.  Tulenevalt eeltoodust vajab trassivaliku
aluseks olev geodeetiline alusplaan uuendamist. Palume riigiteede nr 11607
ja nr 11608 välja ehitatud lahenduste ja perspektiivsete lahenduste osas
võtta ühendust Transpordiameti kontaktisikuga: põhja üksuse ehituse
projektijuht Meelis Laanpere  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].
3.	Projekti seletuskirjas ei ole kaalutud tehnovõrgu paiknemiseks
alternatiivseid asukohti väljaspool riigiteede nr 11607 ja 11608
maaüksuseid. Teeme ettepaneku kavandada tehnovõrk väljaspool riigiteede nr
11607 ja nr 11608 maaüksusi mööda kohalikke tänavaid. Näiteks alljärgneval
joonisel musta värvusega tähistatud koridor:

Kaaluda ülaltoodud punktis 3 tehtud ettepanekut või korrigeerida
trassikoridori tulenevalt Transpordiameti 15.12.2022 kirjas toodud
nõuetest. Juhul kui tehnovõrku soovitakse endiselt kavandada riigiteede
maaüksustele või kaitsevöönditesse, siis edastada korrigeeritud materjalid
Transpordiametile kooskõlastamiseks aadressil
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kapanen, Matti < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, August 22, 2023 1:42 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide trassivaliku eelprojekt -
kooskõlastuse taotlus

Tere

Saadan teile kooskõlastamiseks Iru-Viimsi 110 kV kaabelliinide
trassivaliku eelprojekti. Projekt on täpsemini kirjeldatud projekti
joonistel ja seletuskirjas.

Projekt on alla laetav järgnevalt lingilt:
<https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard
-weiss_com/EisovVvtZ1pFrnJj7fgVuQ4BjoDCXGb64oVQRxZKC_7Ayg?e=Xga8Sa>
https://leonhardweiss-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/m_kapanen_leonhard-
weiss_com/EisovVvtZ1pFrnJj7fgVuQ4BjoDCXGb64oVQRxZKC_7Ayg?e=Xga8Sa

(Viimasel ajal on meil väljasaadetud onedrive linkidega probleeme. Andke
teada, kui link ei avane või küsib sisselogimist. Üritan korda teha)

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Matti Kapanen

Vesse 8, 11415 Tallinn

Tel. +372 5854 5446

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee/> http://www.leonhard-weiss.ee